STEM-освіта як основа розуміння технологій у сучасному світі


 

22 листопада 2024 року відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО, на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено семінар «STEM-освіта як основа розуміння технологій у сучасному світі». Учасниками заходу були вчителів математики, фізики, хімії, біології, інформатики ЗЗСО області.


Мета заходу - в умовах запровадження Нової української школи, реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) акцентувати увагу вчителів  на формування в учнів інтересу до вивчення природничо-математичних дисциплін; удосконалити раніше набуті загальні і професійні компетентності педагогічних працівників створювати ефективне навчальне середовище дослідницької діяльності через впровадження сучасних онлайн-сервісів та цифрових інструментів.


На організаційному етапі роботи Олеся Романівна Олексюк, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів, методист лабораторії STEM-освіти Тернопільського  ОКІППО, ознайомила учасників заходу з планом і регламентом роботи, представила спікерів заходу.

Зоряна Петрівна Миколів, завідувачка лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО,  окреслила основні аспекти реалізації Концепції розвитку STEM-освіти, ознайомила учасників семінару з навчально-методичним забезпеченням лабораторії STEM-освіти та можливостями для підвищення кваліфікації педагогічних працівників за STEM-напрямками в інституті, а також акцентувала увагу педагогів області на особливостях формування сучасного освітнього середовища.

У сучасному світі, де технології розвиваються з неймовірною швидкістю, STEM-освіта (наука, технології, інженерія та математика) стає основою, яка дозволяє учням не тільки сприймати інновації, а й розуміти їх суть та принципи роботи. Актуальність формування STEM-компетентностей учнів та учениць для розуміння сучасних технологій важко переоцінити. 


Василь Ярославович Гайда, методист відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури Тернопільського ОКІППО, зробив огляд сучасних технологій. Особлива увага була приділена науково-методичним засадам формування сучасного освітнього середовища, що допоможе педагогам області створити оптимальні умови для розвитку учнів, їх творчого мислення та мотивації до вивчення STEM-предметів. Зокрема, було наголошено на важливості навчання учнів основам робототехніки, мікроелектроніки, які можуть бути використані для створення цікавих та актуальних STEM-проєктів. Доповідач наголосив, що впровадження цікавих технологічних рішень у навчальний процес сприяє підвищенню інтересу учнів до природничо-математичних дисциплін та рекомендував організовувати STEM-змагання, хакатони та проєктні виставки, щоб учні могли демонструвати свої досягнення.


Мочук Оксана Богданівна, методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти Тернопільського ОКІППО, влучно окреслила значущість інтеграції технологій штучного інтелекту у STEAM-освіту як інструменту для підготовки учнів до викликів сучасного технологічного світу.  Доповідачка підкреслила, що ШІ впливає на всі сфери діяльності: від медицини й освіти до промисловості та розваг. Вона зазначила, що STEAM-активності можуть стати ключем до розуміння учнями того, як ШІ трансформує ринок праці та відкриває нові професійні можливості.


Олеся Романівна Олексюк, акцентувала увагу учасників на важливості формування навичок дослідницької діяльності. Під час практичної частини семінару учасники ознайомилися з можливостями платформ: Google Teachable Machine: інструмент для створення власних моделей машинного навчання; Scratch: платформа для візуального програмування.

З метою підбиття підсумків роботи учасників заходу  запрошено до обговорення проєкту методичних рекомендацій, розроблених за результатами проведення заходу.

Ознайомитися зі змістом методичних рекомендацій та іншими матеріалами можна на сайті лабораторії STEM-освіти ТОКІППО (https://ekolabnauka.wordpress.com).


Немає коментарів:

Дописати коментар

Особливості створення STEM-проєктів на уроках технологій, трудового навчання та креслення
Особливості створення STEM-проєктів на уроках технологій, трудового навчання та креслення
 17 грудня 2024 року учителі технологій, трудового навчання та креслення закладів загальної середньої освіти області були учасниками вебінару «Особливості створення STEM-проєктів на уроках технологій, трудового навчання та креслення», організованого методистом відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури Тернопільського ОКІППО.&
Ми розвиваємо STEM
Ми розвиваємо STEM
Другий рік поспіль відділом STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» організовано проведення Всеукраїнського заходу «Ми розвиваємо STEM». Кількість учасників приємно перевершила наші очікування. Заявки на участь були з усіх областей України, не зважаючи на складні обставини, в яких опинилися заклади освіти.Процес вивчення матеріалів був насиченим і тривалим.