17 грудня 2024 року учителі технологій, трудового навчання та креслення закладів загальної середньої освіти області були учасниками вебінару «Особливості створення STEM-проєктів на уроках технологій, трудового навчання та креслення», організованого методистом відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури Тернопільського ОКІППО.
У всьому світі спостерігається дефіцит фахівців з технічних напрямків, попит на них росте набагато швидше, ніж на інші спеціальності, саме тому, у відповідь на виклики часу, такий тип освіти виходить на перший план. Однак, важливо розуміти, що STEM-навчання – це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності та технічних знань. Наприклад, при завданні комплексно спроектувати «розумний будинок», крім технічних аспектів, школярі мусять залучити свою уяву і спроектувати будинок так, щоб він виглядав привабливо і був зручним для життя. Тому важливо змінювати освітні програми, робити їх STEM-орієнтованими.
Особливістю такого підходу є те, що учень стає не споживачем, а замовником знань. Вчитель же має бути своєрідним наставником, людиною, що допомагає пояснити, як використовувати потенціал кожної технології для власної користі й користі суспільства. Доречним в даній галузі є використання STEM-проєктів, які є драйверами реалізації учнівських ініціатив.
Доповідачі презентували надзвичайно цікаві та змістовні наукові, інформаційні, методичні й презентаційні матеріали з даної теми, а саме:
- Використання елементів STEM-освіти під час викладання навчальних предметів технологічної освітньої галузі (Олег Колодійчук, в. о. завідувача кафедри змісту і методик навчальних предметів ТОКІППО, доцент, кандидат педагогічних наук).
- Інтеграція на уроках трудового навчання, технологій та креслення: методичний аспект (Оксана Сесик, методист відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури ТОКІППО)
- Особливості реалізації навчальних проєктів засобами STEM-освіти (Василь Гайда, викладач кафедри змісту і методик навчальних предметів ТОКІППО,доктор філософії).
- Впровадження діяльнісного підходу на уроках трудового навчання та технологій засобами ESTEAM (Галина Корицька, викладач кафедри змісту і методик навчальних предметів ТОКІППО, доцент, кандидат філологічних наук, член-кореспондент Української Академії Акмеології; Уляна Долга, аспірантка факультету технологій та дизайну Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, вчителька мистецтва та технологій Запорізької гімназії № 84 Запорізької міської ради, переможниця ІІ туру конкурсу «Учитель року–2021» в номінації «Трудове навчання»).
- Проєкт як засіб реалізації STEM-освіти в умовах сьогодення (Зоряна Миколів, методист, в. о. завідувача лабораторії STEM-освіти ТОКІППО).
- Огляд рекомендаційного бібліографічного списку літератури «STEM-проєкти на уроках технологій, трудового навчання та креслення» (Інна Сіньковська, завідувач науково-педагогічної бібліотеки ТОКІППО).
Щиро дякую виступаючим за високопрофесійні, ґрунтовні, довершені та актуальні виступи, доречні практичні рекомендації, а учасникам вебінару – за активність та співпрацю
Немає коментарів:
Дописати коментар