22 вересня 2023 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти для педагогічних працівників на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено навчальний онлайн тренінг «Реалізація STEM-підходів у новій школі: графіка та 2D-моделювання”. Для участі в заході були запрошені вчителі математики, фізики, хімії, біології, інформатики закладів загальної середньої освіти Тернопільської області
Мета заходу - в умовах запровадження Нової української школи, реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) акцентувати увагу вчителів на формування в учнів інтересу до вивчення природничо-математичних дисциплін; удосконалити раніше набуті загальні і професійні компетентності педагогічних працівників створювати ефективне навчальне середовище шляхов впровадження програмних засобів та цифрових інструментів, що дозволяють створювати графічні елементи та 2D-моделі для використання у STEM-проєктах.
На організаційному етапі роботи Олеся Романівна Олексюк, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів, методист лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, ознайомила учасників заходу з планом і регламентом роботи, представила спікерів заходу, запропонувала інтерактивну вправу «Мої очікування…».
Під час свого виступу Олеся Романівна Олексюк, окреслила основні аспекти вдосконалення освітньої методики STEM шляхом включення творчості і гуманітарного складника. Реалізація STEAM допомагає учням побачити зв'язок між наукою/технологією та мистецтво. Фундаментальною основою STEM-освіти є те, що, вона передбачає формування навичок дослідницької діяльності. Використання сучасних технологій, таких як комп'ютерне моделювання, графічний дизайн та робототехніка, може робити навчання цікавим і ефективним. Під час практичної частини тренінгу учасники ознайомилися з можливостями платформи Graasp для розроблення авторських освітніх проєктів згідно дослідницько орієнтованого підходу до організації навчання.
Невід’ємною умовою якісної підготовки вчителя до реалізації STEM-освіти є оволодіння новітніми цифровими технологіями, які надають потужні інструменти для модернізації й підвищення ефективності освітнього процесу з природничо-математичних дисциплін.
Оксана Володимирівна Городецька, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту і методології освіти, Тернопільського ОКІППО. Зробила огляд сучасних цифрових інструменів для проєктування освітніх матеріалів та візуалізації даних. Особлива увага була приділена інтеграції сервісів задня формування сучасного освітнього середовища.
Особливу роль у формуванні STEM-компетентностей відіграє метод моделювання як метод дослідження об’єктів, який починається з побудови моделей (інформаційних, математичних, комп’ютерних) процесів чи об’єктів, що досліджуються, і завершується аналізом результатів, отриманих за результатами експерименту.
Невід’ємною умовою якісної підготовки вчителя до реалізації STEM-освіти є оволодіння новітніми цифровими технологіями, які надають потужні інструменти для модернізації й підвищення ефективності освітнього процесу з природничо-математичних дисциплін.
2D-моделювання може бути використане в різних галузях, таких як графіка, ілюстрація, дизайн, комп'ютерна графіка, анімація, архітектурне проєктування, картографія, наукові дослідження, і багато інших. У цьому контексті 2D-моделі використовуються для візуалізації концепцій, інформації у двовимірному просторі, що дозволяє робити аналіз та виявляти взаємозв’язки.
З метою підбиття підсумків роботи учасникам заходу було запропоновано виконати вправу «Чи справдились мої очікування» та запрошено до обговорення проєкту методичних рекомендацій, розроблених за результатами проведення заходу.
Ознайомитися зі змістом методичних рекомендацій та іншими матеріалами можна на сайті лабораторії STEM-освіти ТОКІППО (https://ekolabnauka.wordpress.com).
Висловлюємо щиру вдячність за активну взаємодію та плідну співпрацю всім учасникам тренінгу.
Немає коментарів:
Дописати коментар