22 березня 2024 року в рамках Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2024» у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet відбувся майстер-клас «Цифрові інструменти вчителя для формування STEM-компетентностей учнів». Учасниками заходу були майже сорок вчителів математики, фізики, хімії, біології, інформатики ЗЗСО області.
Мета заходу: ознайомити учасників з сучасними підходами до розвитку ключових компетентностей і цифрової грамотності учнів для реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти); акцентувати увагу вчителів на формування в учнів інтересу до вивчення природничо-математичних дисциплін; удосконалити раніше набуті загальні і професійні компетентності педагогічних працівників створювати ефективне навчальне середовище дослідницької діяльності через впровадження сучасних онлайн-сервісів та цифрових інструментів.
На організаційному етапі роботи Олеся Романівна Олексюк, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів, методист лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, ознайомила учасників заходу з планом і регламентом роботи, представила спікерів заходу, запропонувала інтерактивну вправу «Мої очікування…».
Світлана Володимирівна Пилипчук, тренерка з медіаграмотності Академії української преси, методистка та авторка ГО “Простір знань” та ЕОР “МійКлас”, освітня експертка UNESCO у соціальній та здоров’язбережної галузі, фасилітаторка Спільноти сучасних учителів, вчителька хімії та основ здоров’я, авторка блогу Sciencechemistry (https://sciencechemistryps.blogspot.com) акцентувала увагу педагогів області на розумінні поняття грамотність у цифровому суспільстві, обгрунтувала його багатоаспектність для формування сучасного освітнього середовища. Учасники майстер-класу спробували свої сили у роботі з різними цифровими інструментами, які допоможуть педагогам створювати цікаві та ефективні уроки Slido, Copilot, Desinger Microsoft, Gemini Goggle, Character.Ai, Canva, Google form.
Василь Ярославович Гайда, доктор філософії, викладач кафедри змісту і методик навчальних предметів, методист відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури Тернопільського ОКІППО, зробив огляд сучасних технологій. Особлива увага була приділена науково-методичним засадам формування сучасного освітнього середовища, що допоможе педагогам області створити оптимальні умови для розвитку компетентностей учнів, їх творчого мислення та мотивації до вивчення STEM-предметів. Зокрема, було наголошено на важливості навчання учнів основам робототехніки, мікроелектроніки, які можуть бути використані для створення цікавих та актуальних STEM-проєктів.
Концепція STEM-освіти на сьогодні є предметом досліджень науковців та зацікавлень серед педагогів‑практиків як шлях до реалізації реформ у освітній галузі та удосконалення методик навчання дисциплін природничо-математичного циклу Олеся Романівна Олексюк обгрунтувала доцільність вивчення технологій штучного інтелекту шляхом розроблення для учнів та учениць інтегрованих STEM-проєктів. Проаналізовано освітні платформи для вивчення моделей штучного інтелекту та запропоновано систему завдань для розвитку STEM-компетентностей учнів.
З метою підбиття підсумків роботи учасникам заходу було запропоновано виконати вправу «Чи справдились мої очікування» та запрошено до обговорення проєкту методичних рекомендацій, розроблених за результатами проведення заходу.
Ознайомитися зі змістом методичних рекомендацій та іншими матеріалами можна на сайті лабораторії STEM-освіти ТОКІППО (https://ekolabnauka.wordpress.com).
Висловлюємо щиру вдячність за активну взаємодію та плідну співпрацю всім учасникам вебінару.
Немає коментарів:
Дописати коментар