Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи



18 квітня 2024 року відповідно до плану роботи Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти у режимі відеоконференцій на платформі сервісу Google Meet лабораторією STEM-освіти проведено обласний педагогічний форум на тему: «Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи» в рамках Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2024».


Мета заходу полягала в ознайомленні педагогічних працівників з актуальними проблемами інноваційного розвитку закладів освіти, особливостями реалізації основних завдань на шляху впровадження принципів STEM-освіти як основи трансдисциплінарного дослідницько-проєктного підходу, а також теоретико-методичними аспектами створення STEM-орієнтованого освітнього середовища як засобу реалізації Концепції «Нова українська школа» та Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) з урахуванням пріоритетів екологічної безпеки, збереження та зміцнення здоров’я всіх суб’єктів педагогічного процесу, спрямованого на гармонійний всебічний розвиток здобувачів освіти; удосконаленні фахових компетентностей учасників форуму щодо інноваційної діяльності та науково-дослідної роботи у напрямку реалізації наскрізних змістових ліній; обмін досвідом та інноваційними ідеями щодо створення здорового екологічно безпечного STEM-орієнтованого освітнього середовища.

Вітання учасникам обласного форуму адресували: Олександр Миколайович Петровський, директор Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат історичних наук, доцент, та Ірина Павлівна Василашко, завідувач сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

Впродовж форуму обговорено низку актуальних освітніх питань:STEM-освіта – світ інноваційних можливостей (Ірина Павлівна Василашко, завідувач сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»),
STEM як провідний інноваційний вектор якісної освіти в умовах сьогодення (Ігор Михайлович Вітенко, заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва ТОКІППО, кандидат географічних наук, доцент),
Реалізація STEM-проєктів засобами цифрових технологій (Василь Ярославович Гайда, викладач кафедри змісту і методик навчальних предметів, методист відділу навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури ТОКІППО, доктор філософії),
Вплив технологій штучного інтелекту на сучасне освітнє середовище: можливості та виклики (Олеся Романівна Олексюк, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів, методист лабораторії STEM-освіти ТОКІППО, кандидат педагогічних наук),
Синергія можливостей спільноти закладу освіти у формуванні здорового безпечного освітнього середовища засобами STEM (Людмила Андріївна Кучер, методист, виконуюча обов’язки завідувача лабораторії STEM-освіти ТОКІППО),
Новосільський ліцей імені Мирона Зарицького: від цеглинки до STEMу (Наталія Михайлівна Липка, директор Новосільського ліцею імені Мирона Зарицького Скориківської сільської ради),
Діджиталізація освітнього простору як засіб формування STEM-орієнтованого освітнього середовища (Зоряна Петрівна Миколів, методист лабораторії STEM- освіти ТОКІППО),
Розвиток дрібної моторики рук дітей з особливими освітніми проблемами на заняттях з робототехніки на базі конструктора LEGO (Стефанюк Ярослав Олегович, вчитель інформатики та технологій Бережанського ліцею Тернопільської обласної ради),
Проєктна та конкурсна діяльність як складова формування екологічної грамотності та здорового життя (Марія Василівна Крохмалюк, вчитель географії та природознавства Підлісецької гімназії Кременецької міської ради),
STEM-квест як елемент продуктивного навчання для формування ключових компетентностей учнів (Марія Романівна Мачужак, вчитель трудового навчання і християнської етики Буцнівського ліцею Великоберезовицької селищної ради),
Організація дослідницької роботи здобувачів освіти для активізації пізнавальної діяльності в умовах сучасної школи (Катерина Сергіївна Дрозд, вчитель географії Кременецької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Кременецької міської ради).

Висловлюємо щиру вдячність за конструктивну співпрацю, високо інтелектуальну, професійну, творчу й доброзичливу атмосферу всім доповідачам та учасникам заходу.

Немає коментарів:

Дописати коментар