24 листопада 2023 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти для педагогічних працівників на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено навчальний майстер-клас «STEM-освіта – орієнтир на майбутнє”. Для участі в заході були запрошені вчителі математики, фізики, хімії, біології, інформатики закладів загальної середньої освіти Тернопільської області
Мета заходу: ознайомлення педагогічних працівників із сучасними підходами до реалізації STEM-освіти для забезпечення ефективної організації освітнього процесу шляхом застосування STEM-технологій та активізації пізнавальної діяльності суб’єктів навчання, а також практичними сервісами для створення продуктивного освітнього середовища як засобу реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти); сприяння більш широкому обговоренню питання щодо впровадження цифрових технологій, що забезпечують удосконалення освітнього процесу, доступність, ефективність та практикоорієнтованість освіти; виявлення шляхів подальшого підвищення рівня сформованості фахових та інформаційно-цифрової компетентностей учасників майстер-класу щодо упровадження методик STEM-освіти; обмін досвідом, інноваційними ідеями щодо професійного розвитку вчителя.
На організаційному етапі роботи Олеся Романівна Олексюк, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів, методист лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, ознайомила учасників заходу з планом і регламентом роботи, представила спікерів заходу.
Організація STEM-навчання здійснюється згідно з планом заходів щодо реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року (режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-planu-zahodiv-sh-a131r) та базується на впровадженні реформи «Нова українська школа», яка у вересні 2023 року продовжується на рівні базової середньої освіти.
Під час виступу Людмила Андріївна Кучер, методист, в. о. завідувача лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, окреслила основні аспекти реалізації Концепції розвитку STEM-освіти, ознайомила з перспективними напрямами діяльності лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, а також акцентувала увагу педагогів області на особливостях нормативно-правового забезпечення STEM-освіти.
Стрімкий розвиток цифрових технологій та їх проникнення у всі сфери життя суспільства викликає потребу у кваліфікованих працівниках у різних областях промисловості, яким притаманний високий рівень володіння інженерно-математичними та технологічними знаннями, розумінням особливостей фізичних та інформаційних процесів.
Василь Ярославович Гайда, методист відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури Тернопільського ОКІППО, доктор філософії зробив огляд сучасних технологій. Особлива увага була приділена науково-методичним засадам формування сучасного освітнього середовища, що допоможе педагогам області створити оптимальні умови для розвитку учнів, їх творчого мислення та мотивації до вивчення STEM-предметів. Зокрема, було наголошено на важливості навчання учнів основам робототехніки, мікроелектроніки, які можуть бути використані для створення цікавих та актуальних STEM-проєктів.
Невід’ємною умовою якісної підготовки вчителя до реалізації STEM-освіти є оволодіння новітніми цифровими технологіями, які надають потужні інструменти для модернізації й підвищення ефективності освітнього процесу з природничо-математичних дисциплін.
Зоряна Петрівна Миколів, методист лабораторії STEM-освіти, Тернопільського ОКІППО. Зробила огляд сучасних цифрових інструменів для проєктування освітніх матеріалів та візуалізації даних. Особлива увага була приділена інтеграції сервісів задля формування сучасного освітнього середовища.
Впровадження STEM-освіти в освітній простір закладів загальної середньої освіти потребує продуманої системної діяльності серед учителів, скерованої на розуміння важливості STEM-освітнього напрямку, розробки ефективних методик навчання, продуманих навчальних тренінгів та практикумів, готових рішень в плані проєктної діяльності.
Антимис Тетяна Петрівна - вчитель математики Острівського ліцею, головний спеціаліст відділу освіти Великоберезовицької селищної ради; Романюк Андрій Богданович - вчитель інформатики Острівського ліцею, провідний спеціаліст відділу освіти Великоберезовицької селищної ради; Володко Лідія Володимирівна - вчитель інформатики та математики Острівського ліцею, презентували освітянам області, реалізований STEM-проєкт "Безпечне укриття для освітнього процесу". Педагоги вкотре переконалися у значному дидактичному петенціалі STEM-проєктів для розвитку ключових компетентностей учнів та учениць.
Ознайомитися зі змістом методичних рекомендацій та іншими матеріалами можна на сайті лабораторії STEM-освіти ТОКІППО (https://ekolabnauka.wordpress.com).
Висловлюємо щиру вдячність за активну взаємодію та плідну співпрацю всім учасникам тренінгу.
Навчальний тренінг був корисним досвідом, який допоміг мені розвинути деякі важливі навички та отримати нові знання. Однак деякі аспекти, такі як структура та організація, могли б бути поліпшені
ВідповістиВидалити